ALIEXPRESS- Czy (i co) warto kupić? Moje pierwsze wrażenie.

Wstyd się przyznać, ale o istnieniu "Chińskiego Allegro" dowiedziałam się stosunkowo niedawno. Z polecenia koleżanki, wpisałam nazwę strony w przeglądarce i przepadłam. Za każdym razem, kiedy wirtualnie odwiedzam Alie, spędzam tam minimum godzinę. Zazwyczaj ląduję w kategorii dotyczącej paznokci, ale o tym za chwilę.


CZYM JEST ALIEXPRESS?
Potocznie strona nazywana jest chińskim Allegro i w zasadzie działa podobnie. Towar, który zamawiamy przesyłany jest do nas z samych Chin. Wybór produktów jest naprawdę duży, a lista podkategorii niezwykle rozbudowana.

CO MNIE PRZEKONAŁO?
Początkowo obawiałam się zakupów na AliExpress, z różnych względów. Naczytałam się w Internecie o różnych przekrętach. Ostatecznie jednak postanowiłam zaryzykować i złożyć zamówienie. Wszystko przebiegło pomyślnie i swoją pierwszą paczuszkę otrzymałam po około 20 dniach od zamówienia. Zazwyczaj na dostawę czeka się od 20 do 60 dni, zdarzają się oczywiście odstępstwa. To, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło to:
- ceny produktów, które mnie interesowały
- możliwość darmowej dostawy
- fakt, że sprzedawca otrzymuje zapłatę dopiero w momencie, gdy potwierdzę, że otrzymałam zamówiony towar
- obecność Feedback'ów, czyli zdjęć produktów wstawianych przez kupujących po otrzymaniu towaru, co pozwala na sprawdzenie, jak produkt wygląda w rzeczywistości

CO WARTO ZAMÓWIĆ?
Tutaj przechodzę do jednej z najważniejszych kwestii. Mnie najbardziej od samego początku zainteresowały produkty do zdobienia paznokci. Kiedy zobaczyłam, że za 30 groszy mogę zamówić arkusz naklejek wodnych, w dodatku nie płacąc za dostawę, nie wahałam się ani chwili. Postanowiłam Wam pokazać część przedmiotów, które według mnie, mają bardzo korzystne ceny na Alie.

LAKIERY HYBRYDOWE
W swoich zbiorach pochodzących z AliExpress mam jak na razie lakiery hybrydowe 2 firm- Bling oraz HNM. Za buteleczkę o pojemności 8 ml zapłaciłam 1,24$, co w przeliczeniu na naszą walutę daje niecałe 5 złotych. Dla porównania, za 7 ml lakieru Semilac musimy zapłacić 29 złotych. Sama nie mogę jeszcze wypowiedzieć się na temat jakości lakierów z Chin, bo przetestowałam do tej pory jeden, a reszta czeka do kolejnego manicure, ale w sieci znajdziecie całe mnóstwo pochlebnych opinii o hybrydach kupionych na AliExpress.



NAKLEJKI WODNE NA PAZNOKCIE
To chyba jest dla mnie największe zaskoczenie. Zazwyczaj za arkusz, który wystarcza na ozdobienie wszystkich paznokci u dłoni, należność nie przekraczała kwoty 40 groszy. Oczywiście możemy znaleźć różne wzory, wielkości, rodzaje (na cały paznokieć, albo tylko na jego część) i od tego również zależy cena, ale zazwyczaj jest ona śmiesznie niska. Dla porównania cena po lewo z Alie a po prawo z Allegro. Na Allegro ten sam towar (w opisie napisane jest, że cena dotyczy 1 arkusza) zapłacimy 10 razy więcej niż na AliExpress.



BIŻUTERIA
Tutaj również wybór jest bardzo bogaty, a ceny wahają się od 0,10$ do 35$. Z tego co czytałam, da się upolować sporo rzeczy w przyzwoitej cenie i odpowiadającej temu jakości. Ostatnio natknęłam się na piękny naszyjnik za zawrotną cenę nieprzekraczającą 5 złotych.




GADŻETY
Moją uwagę przykuły głównie te kuchenne drobiazgi, które mogą znacznie usprawnić gotowanie lub sprawić, że samo spożywanie będzie przyjemniejsze, np. zaparzacze do herbaty, obieraczki do różnych warzyw, małe "sitka" do oddzielania białek i żółtek i mnóstwo innych.



Jeśli bylibyście zainteresowani, w następnym poście pokażę Wam co sama kupiłam do tej pory na AliExpress. Dajcie znać, czy sami też korzystacie z tej strony i co kupujecie najczęściej!

Ściskam, Recenzjatorka

17 komentarzy:

  1. interesting..thanks for sharing dear..
    these products are so nice

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz chyba z połowa Polski robi tam zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pokaz, pokaz, bo ja śledze co kto kupuje :) tez przepadłam w tym świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te gadżety do kuchni wyglądają uroczo. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie najbardziej interesują lakiery hybrydowe i wszystko co potrzebne do wykonania hybrydy :-) chcialabym w koncu wykonac swoja pierwsza hybryde :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. coraz bardziej kusi mnie zamówienie czego na tej stronce :D
    ale na chińskie hybrydy bym się chyba nie zdecydowała, wolę nie ryzykować i zostać przy semilacu :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Też już sporo rzeczy zamowiłam z alie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja z kolei słyszałam pogłoskę o tym, że miałoby nie być wysyłki do Polski niedługo. Nie wiem ile w tym prawdy, ale to była większa sprawa i są jakieś artykuły o tym w internecie na pewno. Osobiście nigdy nie zamawiałam, na pewno wiele rzeczy się opłaca, np. sztuczne rzęsy w dużych ilościach i tego typu rzeczy, jak właśnie przytoczyłaś, ale na ubrania chyba nie miałabym odwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeszcze nic tam nie kupowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie kupowałam nic na Aliexpress :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czekam na Twoją opinię na temat tych hybryd :) ja z ali mam kilka casów na telefon i jakieś słodkie karteczki, ogólnie jestem zadowolona z zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja niedawno zrobiłam tam swoje pierwsze zamówienie. ;) W tej chwili czekam na przesyłkę i podejrzewam, że trochę to potrwa...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nigdy nie zamawiałam przez tą stronkę :)
    Moze spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie robiłam zakupów na ali, ale może to dobrze. Można tam znaleźć takie cuda, że nawet przy niskich kwotach za pojedyncze rzeczy przy podsumowaniu rachunku mogłabym zbankrutować... ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, marvelous weblog layout! How lengthy have you been blogging for?
    you make running a blog look easy. The total glance of your web site is magnificent, as well as the content!

    OdpowiedzUsuń
  16. I am sure this post has touched all the internet people, its really really good paragraph on building up new blog.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie powodem do uśmiechu i bardzo za wszystkie dziękuję!

Zawsze staram się odwiedzać moich komentujących! Jeśli nie masz bloga, a chcesz dodać coś od siebie, proszę abyś się podpisał :)

Moderacja komentarzy została włączona, by uchronić się przed spamem.