Mój ulubiony sposób na olejowanie włosów.

Cześć!
  Gdy dowiedziałam się kilka lat temu, że na włosy można nakładać olej, byłam w szoku. W życiu nie pomyślałabym, że taka zmiana w pielęgnacji może przynieść faktycznie zadowalające rezultaty. Początkowo nakładałam olej jedynie przed myciem. Później, gdy nie widziałam efektów, kombinowałam z różnymi metodami olejowania- na mokro, na sucho, na odżywkę, metodą rosołkową, na długo, na krótko, pod turban, dodając olej do maski, czy wcierając we włosy i zostawiając na całą noc. Wtedy najlepiej sprawdzało się u mnie olejowanie po umyciu włosów szamponem. Niewielką ilość oleju wcierałam w ociekające wodą włosy, następnie nakładałam na nie odżywkę i spłukiwałam. Tej metodzie pozostałam wierna do dzisiaj, tylko czasami modyfikuję kolejność nakładania odżywki i oleju oraz zmieniam emulgator, czyli odżywkę/maskę.


NA CZYM POLEGA EMULGOWANIE OLEJU ODŻYWKĄ?

Emulgowanie to rozpuszczenie jednej substancji przez drugą substancję, w tym przypadku rozpuszczany jest olej, a emulgatorem, czyli substancją rozpuszczającą jest odżywka. Substancje łączą się ze sobą i tworzą emulsję.



CZEMU WARTO NAŁOŻYĆ ODŻYWKĘ NA NAOLEJOWANE WŁOSY?

Odżywka rozpuści olej, połączy się z nim, a co za tym idzie, zlikwiduje tłustą, trudną do zmycia warstwę. Dzięki temu unikniemy efektu tłustych włosów, a pozostaną one nawilżone. Dzięki tej metodzie nie trzeba ponownie myć włosów szamponem. Jeśli olejujesz włosy tylko od ucha w dół, a następnie nakładasz na nie odżywkę, wystarczy, że spłuczesz włosy zimną wodą, ewentualnie z rozcieńczonym, delikatnym szamponem.



JAK JA TO ROBIĘ?

U mnie wygląda to tak: moczę włosy, na skórę głowy aplikuję rozcieńczony szampon, masuję skórę głowy przez kilka minut, spłukuję szampon tak, aby piana spływała po włosach, następnie odsączam nadmiar wody za pomocą bawełnianego ręcznika/koszulki. Na mokre, ale nie ociekające wodą włosy nakładam niewielką ilość oleju i wmasowuję go we włosy. Wiążę je w koka i tak pozostawiam przez ok. pół godziny, po czym rozpuszczam włosy, nakładam na nie niewielką ilość odżywki, ją również wmasowuję, a następnie spłukuję wszystko wodą. Włosy pozostawiam do wyschnięcia.



Aktualnie najczęściej sięgam po olej Babydream fur Mama w zestawie z odżywką Odnowa Nawilżenia od Pantene.

A jaka jest Twoja ulubiona metoda olejowania? :)

Pozdrawiam, Sara




16 komentarzy:

  1. ja robię podobnie, ale większość przed myciem: olej-odżywka-szampon na sam skalp-odżywka ;) spróbuję zrobić tak jak Ty, że mycie włosów a na to olej i odżywka osobno ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię też nałożyć odżywkę pod olej, efekt bardzo zadowalający :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie nie lubię olejować włosów, ale kupiłam olej i się z nim męczę, mam nadzieję, że efekty będą tego warte.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tej metodzie ,ale jak jest skuteczna to chętnie wypróbuję ;)
    Ze względu na to ,że mam przetłuszczające się włosy to boję się nakładać na nie jakikolwiek olej ;( Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja wcieram olejek z Isany w same końcówki i nie spłukuję, bo mam tak suche włosy po rozjaśnianiu, że wcale ich nie obciążam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zaniedbalam ta czynnosc :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako, że moje włosy nie polubiły się z olejowaniem, jeszcze kiedy to robiłam starałam się wypróbować wszystkie możliwe sposoby polecane do nakładania go na włosy i zdecydowanie ten na odżywkę sprawdził się najlepiej. O ile najlepiej to dobre słowo w tym przypadku.
    Jednak chyba kupię butlę jakiegoś oleju i dam mu szansę.
    Kto wie, może kiedyś moje włosy się z nim polubią ; )
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zdecydowanie bardziej wolę olejowanie na sucho :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tez stosuje czasami ta metode na zmiane z masa innych. Czasem zmywam olej szamponem itp.
    Moja wspolokatorka kiedy uslyszala ode mnie ze mozna olejowac wlosy byla przerazona. Chcialam jej uzyczyc olejku na sprobowanie to stwierdzila ze to sie jej nie zmyje, bedzie miala tluste wlosy itp :D Ogolem byla przerazona jakby to nie byl olej tylko jakas szamanska mikstura ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego sposobu nie próbowałam, muszę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja wcieram też w skórę głowy olej, więc nie do końca sama odżywka mi pasuje, szampon musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio trafiłam na sklep w internecie BOSCO DESIGN a tam super odżywki do włosów i nie tylko Rewelacja

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie powodem do uśmiechu i bardzo za wszystkie dziękuję!

Zawsze staram się odwiedzać moich komentujących! Jeśli nie masz bloga, a chcesz dodać coś od siebie, proszę abyś się podpisał :)

Moderacja komentarzy została włączona, by uchronić się przed spamem.